به وبسایت شرکت یکتادام پرشین خوش امدید

پرورش بوقلمون

پرورش بوقلمون

پرورش بوقلمون

بوقلمون نخستين بار در مكزيك توسط جهانگردان اروپايي مشاهده و به اروپا برده و در ايتاليا، فرانسه وانگلـستان پرورش داده شد.

در ايران در دوره صفويه اولين بار بوقلمون از اروپا وارد كشور وتكثيرگرديد.

بوقلمون پرنده اي داراي جثه اي نسبتاً درشت ميباشد . بطور معمول وزن متوسط اين پرنده در سنين بلوغ در نـژاد درشت جثه نر حدود 10 تا 14 كيلوگرم و ماده اين نژاد بين 7 تا 8 كيلوگرم و در نژادهاي ريز جثـه نـر حـدود 8 كيلوگرم و ماده حدود 5 كيلوگرم است .

چنانكه ملاحظه ميشود وزن جنس ماده در هر دو نژاد بمقدار قابل ملاحظه اي كمتر از نرهاي همان نـژاد اسـت و شكل جنس ماده نيز ظريف تر و باريك تر از پرنده نر است. از طرز گرفتن شاهپرها در بال مي توان به نر و مـاده بودن بوقلمونها پي برد. سر حيوان نسبت به جثه ، در مقام مقايسه با ساير پرندگان ، كمتر از متوسط اسـت و پوشـيده از پوسـتي چـين و كركدار ميباشد در روي سينه بوقلمون ها دسته اي موي سخت وجود دارد كه رشـته هـاي آن ماننـد سـيم هـاي فولادي نازك به نظر ميرسد .

اين موها در سنين 2 تا 3 سالگي بدين شكل ظاهر ميشوند . در جنس نر پرهاي دم به علت داشتن عضلات نسبتاً قوي ميتواند بصورت چتر درآيـد كـه بوقلمـون نيـز ماننـد طاووس از اين نظر شهرت دارد هنگامي كه اين پرنده مضطرب يا هيجان زده ميشود پوست برهنه در ناحيه گلـو و سر مي توانند از خاكستري به رنگهاي قرمز، سفيد و آبي تغيير رنگ دهند. به همين علت در زبان فارسي بـه آن بوقلمون مي گويند (بوقلمون نوعي از پارچه ديبا است كه با تغييرجهت تابش نور به آن از رنگي به رنگـي ديگـر در مي آيد).

پرورش بوقلمون گوشتي بر خلاف بوقلمون هاي بومي در محيط بسته و كنترل شده از نقطه نظر تغذيه و بهداشت و مدت زمان پرورش و .. صورت مي پذيرد . بطوريكه در طول مدت 4 مـاه پـرورش ، وزن زنـده اي بـه طـور متوسط معادل 14 كيلوگرم كسب مي نمايد .

شايان توجه است كه افت لاشه متوسط بوقلمون گوشتي حـدود 17 درصد مي باشد كه در مقايسه با ساير طيوربسيار قابل توجه مي باشد .

افزايش جمعيت و كمبود علوفه ارزان جهت توليد گوشت قرمز و ايجاد تنوع در منـابع پروتئينـي جديـد صـنعتي موجب گشته تا به گوشت بوقلمون به عنوان يك منبع پروتئيني بالا و كلسترول پائين و غني از املاح و اسـيدآمينه توجه ويژه اي شود و پرورش آن از جايگاه مناسبي در ميان ساير دام و طيور برخوردار گرديد ه است . قابليت قطعه بندي مناسب لاشه بوقلمون بسيار حائز اهميت بوده و هم اكنون نيز امكان دسترسي به گوشت بـسته بندي و سورت شده به عنوان گوشت سينه و مغز ران و ته ران و گردن و بال را براي مصرف كننده فراهم سـاخته است

. لاشه گوشت بوقلمون از 60 درصد گوشت سفيد و 40 درصد گوشت قرمز تشكيل يافته است. مزه گوشت سفيد يا قرمز لاشه بخاطر تركيبات و عوامل مختلف از يكديگر متمايز بوده و بسيار لذيذ و خوشـمزه ميباشد.

 

یکتا دام پرشین تولیدکننده انواع کنسانتره و مکمل های طیور، دام و آبزیان با بهترین کیفیت، آماده پاسخگویی به شما عزیزان است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مکمل های دام و طیور، با کارشناسان یکتا دام تماس حاصل فرمایید.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی مقالات


آخرین پروژه ها


مکمل معدنی دام
مکمل معدنی دام
کنسانتره مولتی مکس طیور
کنسانتره مولتی مکس طیور
پیش مخلوط مولتی مکس آبزیان
پیش مخلوط مولتی مکس آبزیان
پیش مخلوط مولتی مکس دام
پیش مخلوط مولتی مکس دام
مکمل معدنی طیور
مکمل معدنی طیور
مکمل معدنی آبزیان
مکمل معدنی آبزیان

برچسب ها


تبلیغات


USAUnknownIran